Monday, December 29, 2008

-penat berjalan di pekan batu pahat-

sebenarnya hari ni free sehari. Ni bermakna tak ada aktiviti2 yang bersangkutan dengan pihak kolej. aku mengambil keputusan untuk keluar shoping bersama rakan2 poli dulu (lan dan epi).
mata ni memang pantang tengok barang2, mengalahkan pompuan. habis dekat 200 shoping barang2 nak mengaji nie. kalau mak tau tentu dia marah nie. maaf ye mak!!(kalau mak baca blog ni) hehe.. malam nie free so aku nak setelkan borang2 yang belum setel lagi.

satu lagi masalah yang tentu orang luar di sana tidak tahu adalah masalah berbahasa. aku cuba untuk berbahasa sebelum sini tapi susah sedikit. tapi aku masih tetapkan bahasa utara sebagai bahasa komunikasi buat masa sekarang .. kecuali jika seseorang tu tak paham aku terpaksa berbahasa baku. betapa peliknya aku cakap bahasa baku. seperti seorang patrioritik la pulak.

No comments:

Post a Comment