Thursday, December 11, 2008

-lecehnya hospital kerajaan-



anyway kebetulan saya nak buat medical checkup untuk pendaftaran uthm nanti. so hari ni memang plan nak p hospital la buat medical check up. dalam masa yang sama kebetulan pulak mak chaq (mak saudara) saya ada di rumah, gerak pagi2 ajak pi hospital dia sakit kaki. dengan semangatnya saya pun mandi dan bersiap.

prepare borang medical check up apa semua.. lepas tu start kereta pi hospital sultanah bahiyah. sampai ja di situ saya pun menurunkan mak chaq dari kereta dan terus ke kaunter. mak chaq saya berjalan dengan terencut2. punya jauh jalan, sampai ja di situ dia cakap tak bleh nak berubat. dia suruh p klinik kesihatan alor setar. dah le parking jauh, kena jalan pi kat kereta dengan terencut2 lagi. tak apalah. bersabar....

lepas tu terus la pergi ke klinik kesihatan alor setar (dulu dikenali sebagai hospital besar alor setar).ambek number dan tunggu dekat 4 jam tak sampai2 lagi number. memang fedup la mak chaq saya. tapi saya tak fedup. saya pi makan dengan cikgu naza dekat old delight alor star. anyway nak rekemen tempat tumemang sedap. tempat tu dekat sebelah siti plaza. bajet dalam rm50 ja untuk makan tengahari dua orang. tak mahal pun. sedap.

so mak chaq saya pun telefon ajak balik.. tak bleh blah dengan tunggu lama2. last2 kami pi klinik banai.
cepat pun cepat. yang saya pulak pi spital sultanah bahiyah nak buat medical checkup dia suruh pi klinik alor star. lepastu alor star pulak suruh p spital jitra. sana kata sini. sini kata sana. leceh tul.

tapi dulu time masuk poli pemeriksaan rm20 ja. sekarang rm80 sebab skali xray. hampeh tul.

No comments:

Post a Comment