Monday, March 2, 2009

-Tagged by CengkihKali-

5 TABIAT BURUK DI ZAMAN PERSEKOLAHAN.

1-Kutuk Cikgu
(standard la.. kalau asyik kena marah dengan seseorang cikgu tu conform kutuk balik.. tapi kutuk belakang je lah.. nak mampus kutuk depan.. standard murid2 dulu la.. tambah2 kalau cikgu tu gemuk.. conform kutukan terhadapnya lebih punya. ahahaha)

2-Main Tiang-tiang
(ni time sekolah rendah ni cukup top la permainan nie.. time rehat.. berkunyahkan kacang2 yang dua posen harga time tu.. main tiang2.. semua budak .. cewah budak pulak.. semua kawan2 pegang tiang masing2.. sorang berada di tengah.. kalau nak tukar dari tiang ke tiang kena pegang tangan.. sampai kalau time nak tukar tiang tu orang kat tengah tu dapat pegang tiang maknanya orang yang nak tukar tadi kena dok tengah pulak la.. paham x?)

3-Main Gusti-gusti
(permainan ni pun popular jugak time skolah rendah dulu tambah2 time rehat.. mask dalam bilik tilam.. blik simpanan barang2 sukan.. lepas tu main la gusti2 sampai lebam.. ada yang jadi hulk ogan.. ada yang jadi sting.. kira semua nak jadi ahli gusti zaman dulu2 la.. tak bleh blah)

4-Rambut belah tengah
(fuh... bunga abeh la zaman kecik dulu.. rambut ni pantang panjang skit.. mesti belah tengah. pastu bagi ada jambul skit kat depan.. hahaha.. abeh macho dah la time tu.. )

5-Buli pengawas.
(time tu pengawas standar la.. macam polis syiall.. skit2 tulis nama .. skit2 tulis nama.. time jahat2 dulu kitorang selalu curi buku kesalahan pelajar dari pengawas conteng2.. hehe)


3 SUBJEK KEGEMARAN ANDA.. KENAPA?

Kemahiran Hidup (time tu aku selalu me"reka" projek2 nieh)
Pendidikan Jasmani (aktiviti bebas)
Muzik (sebab cikgu time tu pandai main gitar dan harmonika sekali gus.. memang menarik perhatian)
Bahasa Melayu ( Cikgu normala yang mengajar.. lawa tak terkata)

3 SUBJEK YANG ANDA TIDAK SUKA.. KENAPA?

English
(dari dulu sampai sekarang aku tak suka sebab rasa bosan ntah apa2 .. tapi kena belajar jugak.. english aku tak improve2.. tapi bila nyanyi lagu ok pulak.. haha. siot.)

Matematik Tambahan
(aku benci gila2 sebab cikgunya yang mengajar time tu.. umur dah tua. popuan. mulut macam apa lagi.. ajar tak paham.. guna sistem penderaan psiko.. memang down terus moral.. )

Bahasa Arab
(Subjek ni aku bleh ketchup .. aku dapat "B" .. ce bangga2.. tapi aku meluat dekat ustaz mahmud dengan rohaimi.. asai aku kuar malam ja "fly asrama" mesti kantoi dengan mereka2 ini.. apalah malang nasib aku ni)

APA YANG MENARIK PADA KAMU..
besi.. kerna aku ada kuasa magnet ironman

KAMU PALING SUKA..?
kacau orang tidur.. sampai pernah kena marah bertubi2 tapi tak serik lagi.

ANDA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA..
Tanpa oksigen

SETIAP MALAM SEBELUM TIDUR SIAPA YANG ANDA HUBUNGI..?
1111..
hehehe,... aku rasa time aku belum tidur lagi semua orang dah tidur dah..









No comments:

Post a Comment