Monday, March 16, 2009

-Boikot McD-

mlm yg sunyi dan sepi,
Raja menyuruh aku mengambilnya di stesen bas batu pahat,
baru pulang dari menghantar emaknya ke jordon,
pukul 11,
dengan bertemankan moto daus,
dengan membawa pesanan "Big and Tasty Meal Large" dari awang,
dan cerita bermula...


jgn risau, KFC sedap lagi



cerita bermula..
aku pi ambek raja..
semasa perjalanan, raja meng"sms" aku,
"alif,nak order burger x?"
aku replied "tak pyh",
smpai ja di stesen bas, aku terus menanggung raja yang berat,
terus pergi ke McD, time tu Mcd saja yg buka,
lagipun nak kejar masa, pagar sampai pukul 12 saja.
Dengan menaiki motosikal kami masuk drive thru,
meng"order" makanan dengan bercakap dengan tiang speaker,
lepas tu...
apabila nak ambil makanan...
alamak.. duit tak cukup,
setelah digabungkan duitku dan raja pun masih tak cukup,
rm37.40 .. masing2 tak ada duit,
nak bagi kad dia cakap "cash only",
so cik kaunter yg manis tu pun cakap,
"cik bleh ke ATM di carefour dan tinggalkan saya deposit dahulu yerr",
jadi kami pun p la RHB bank di depan carefour itu lalu mengeluarkan duit,
lepas tu masuk balik ke McD drive thru dengan lajunya,
sambil memotong kereta MPV di hadapan yang songeh membaca order di papan2 iklan,
sekali lagi cik kaunter tu pulak berkata,
"alamak, saya takde duit pecah, tunggu kejap yer,money drower ni kena ada kunci baru buleh bukak",
aku pun parking moto di tepi dengan semua mata memandang ke arah kami,
so raja dengan berhelmet pi tunggu dekat kaunter drive thru tu.
hihihihi semua orang tengok apa la mamat ni buat.
(seperti gambar di atas)

No comments:

Post a Comment