Tuesday, May 24, 2011

Hari pertama praktikal di ASE

Salam.. hari ni merupakan bukan hari pertamaku di ASE, sebuah kilang buat wafer bagi budak2 makan. Hehe, ASE kilang subcon, buat unit chipset bla bla bla, xpenting pun. Dulu saya pernah bekerja di sini selama 5 bulan sebelum sambung belajar di UTHM. Time tu hujung tahun 2008, ekonomi gawat, kebetulan terdapat pula panggilan untuk sambung belajar di UTHM, jadi saya resign dan memilih untuk menyambung pelajaran di bidang mekanikal. Selama 3 tahun tempoh belajar, kali ni ada cuti panjang, 4 bulan, jadi saya tarik buat LI siap2, sepatutnya LI hujung sekali pembelajaran, tetapi saya tarik buat awal2 sebab nak mengisi cuti yang lama ini, jadi lepas habis LI ada lagi satu sem, then, tamatlah ijazah saya. Kebetulan last2 minute Mr Norizam, HR ASE call, dia cakap nak pakai lagi budak praktikal, so terus rojer member2. Wadi ikut saya, jadi tak la boring sangat di kilang. Hari pertama pergi ke kilang sudah diduga dengan hujan lebat ketika nak sampai kilang. Basah lokoih bak kata wadi. Anyway seperti biasa lah di kilang, mula2 kena briefing bla bla bla pasal kilang, walaupun dulu time technician pun dah briefing benda yang sama ja, dengar ajelah, xkan nak berlagak sombong kot, sedar diri.Hahaha.
Gambar kat bawah ni time sesi penggambaran. Orang yang dalam gambar tu adalah Asrul Wadi.


No comments:

Post a Comment