Sunday, January 24, 2010

-solution celcom broadband uthm-

kebelakangan ini masalah untuk connect ke internet menerusi celcom broadband amatlah susah dan perit sekali. tetapi masalah ini telah dikaji dan mendapat penyelesaiannya.

caranya mudah sahaja. cuba memerlukan semangat kerajinan dan bersungguh-sungguh.
pergi ke luar kawasan TDI..
macam tadi aku kebetulan pi makan kat luar, aku bawak laptop.
Then ondeway balik, aku singgah kat esso, on broadband dan dapat connect dengan mudahnya.
so jangan off laptop tu, biarkan celcom tu terus connect..
dan onkan torrent download anda.. agar line sentiasa berhubung...
untuk mengelakkan time out (idle) dan disconnect sekali lagi.

untuk mengelakkan kejadian time out ni terjadi,
downloadlah apa2 torrent,
bila nak surfing, set la bandwith torrent tu slow sbb xnak bagi kacau surfing,
then bila nak away setkan unlimited bandwith untuk torrent demikian..
janji kena sentiasa berhubung...


sekarang ni aku baru test kat esso.
aku rasa mungkin dalam kawasan uthm pun buleh jugak nak connect..
tapi bukan kat area TDI la..

aku buat camni sebab aku dah fed up..
dari pagi sampai tengah hari aku reconnect tapi tak dapat..

ok sekian.

we hate celcom broadband but in the same time we have no choice

3 comments: