Sunday, January 31, 2010

-sejarah muzik aku-

sejarah aku dalam muzik bermula time aku sekolah menengah tingkatan 4.
aku mula berjinak2 di arena muzik dengan bermain gitar.
tapi aku heran kenapa sampai sekarang tak pandai2 main lagi.
mungkin takdak talent kot.
aku giat bermain ketika suatu hari aku membeli gitar dari member aku, parang nama dia.
aku beli gitar akustik, second hand, rm 150, cap martinez,
harga asal rm500 lebih dia cakap, made in australia.
kalau tak betui kira dia buhung la, aku cuma sampaikan ja.
first main gitar dulu start dengan kod rock.
tekan satu atas dengan satu bawah.yg tu paling senang.
lepas tu skit2 menceburi kod bunga dan kod pacak,
tapi kod pacak tu bila jari telunjuk dipacak je, bunyi krek krek..
haha daru dulu sampai sekarang masih problem dengan kod pacak..
start jeming time zaman lepas spm.
time tu mula2 jadi bassist.
gelembung abeh jari jemari nie.
tapi dah lama2 terer la skit dalam bidang bass nie.
so basic bass tu memang ada.
then kadang2 jeming pun banyak kepada bass dan guitar.
tukar2.

sampai ja di UTHm, aku ditolak terus ke posisi drumer.
dah la tak tahu apa2.
kahkahkahkah.
bantai jelah labu.



video ni lagu bunyi guitar, posisi semua bertukar2.
vokalis, apiss main drum pulak.
tergamam jugak, dari zero terus boleh main drum..
cayalah..
aku pulak dah lama tak main bass..
rasa pelik la pulak nak tekan tali tebal2 nie..
Lagu bawah ni lagu bunyi gitar..



ni awang pulak main bass solo, tunjuk terer walaupun tak terer mcm aku.haha.



ni aku main drum pulak.
hancur terus.
haha.
tapi lagu ni best.
layan la..
21 guns.. greenday


sekian berita dari jeming batu pahat.
assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment