Saturday, January 31, 2009

-dari jitra ke batu pahat-

Lokasi : stesen bas batu pahat
Jam : 6.23 pagi 31 January 2009


Sejuknya,
Ekon bas tu memang sejuk bangang punya,
sampai aku kena pakai tirai bas untuk jadikannya selimut,
laptop ni yang dalam beg james bond ni pun basah,
betapa sejuknya ekon bas mayang sari,

Roll back cerita,
Tandas awam,
aku dgn gigil dan ekstremnya menahan air yang bertakung sudah sekian lama,
akibat daripada ekon bangang bas tu,
setibanya aku di sini,
mencari-cari tandas yang tutup,
syit, time2 macam ni tandas tutup,
dengan penuh keegoan aku menahan diri,
sabar dan tawakkal,
pukul 6 pagi, baru tandas buka
RM 0.30,
"pakcik saya takde duit kecil nie, saya ada duit seringgit nie"
"pakcik takde duit pecah nak"
"saya ada syiling .. tapi tak cukup.. ada 25 sen je(5 sen tu datang dari kfc)
pakcik itu pun menerima dengan jumlah 25 sen itu.
maklumla awal pagi and aku customer firstnya so takde duit pecah lagi la..
menunggu zarip selama 4 jam baru dia sampai ke stesen bas bp.

Teksi,
Menanya kepada pakcik india tu, "ok Rm20 Ringgit",
Dengan tersengih2nya kami naik teksi pakcik itu,
dan pertama kali dalam sejarah hidupku,
naik teksi penumpang belakang disuruhnya memakai tali pinggang keledar,
aku memang respect pakcik tu,
begitu menarik,
hehehe,

Motor,
Ni kes yang special nie,
Dah le aku berjanji dengan member aku (akmal hafiz) nak hantar dia balik rumah sewa,
sampai saja di kolej,
Nah.. motoku seperti seekor lembut,
ditambat dengan rantai sauh kapal dengan mangga yang berlabel no 4,
grrrrrr,
oleh kerna parking tempat vvip,
so ditambah alat keselamatan tambahan lagi,
sedihh,
dah la hari isnin baru bleh nak pi tebus rantai makanan tu,
ah.......
mak bagi rm100 je mai sini,
tak pasai2 nak kena bayar rm50 untuk parking moto vvip itu,
hakkkkkkkkkkkkkkkk...... bengong pegawai nie tak kesian kat aku yang ssah ini,
hehe.

Atas Bas,
Belakang aku ada dua awek,
tertawa2 tengok aku bawak bantai naik bas,
aku memang tak hairan dah,
takde bantal takleh tidur nanti,
ekkeeke,
aku bawak bantai adik aku yang ada gambar patung tu,
hihihi..
Bas berhenti sekali kat simpang pulai,
Ramai umat manusia berduyun2 dengan semangat jati dirinya,
berlari menuju ke tandas dengan satu tujuan,
huhuhuhu...
tapi setelah selesai misi ke tandas semua orang kalut2 naik bas,
aku dengan rileks dan santainya makan nasi lemak dengan tea o ais dulu,
tapi kalut2 jugak la takut bas jalan,
dengan pantas aku makan dan minum,
selesai je bersantap,
dengan selambernya driver bas nei order bihun sup dah teh tarik,
ciss,
penat je aku kalut2..
yang penumpang2 lain pakat tunggu dalam bas,
takut kena tinggal,
hahaha..........





-tak larat bercerita lagi-

No comments:

Post a Comment