Sunday, January 18, 2009

-back to vista-

1. Sebelum ini time beli laptop ni asalnya window vista, dan drivernya pula hanya untuk window vista 32 bit. Graphic vista memang cun dan laptop ini tak ada masalah dengan vista.

2. Setelah vista aku di interupt oleh software apa ntah, (naik Dead screen ) atau blue screen, aku cuba untuk masuk safe mode pun tak boleh. Jadi aku ambil keputusan untuk bertukar ke XP.

3. Pada mulanya XP ni ringan, driver semua aku download dari internet. Tapi bukan betul2 driver untuk laptop ni la. Cuma ambek dia punya firmware. Contohnya realtek audio, nvidia graphic. Kira tak berapa ngam la.

4. So aku pun tak berapa puas la pakai win xp tanpa drivernya betul-betul.

5. Aku pun bertukar kepada vista kembali untuk guna driver dalam CD yang telah dapat time beli laptop ni. Baru lah puas skit guna. (maklumlah, Ram 4gb Graphic 512, takde masalah la dengan vista ni)

6. Tapi yang masalahnya crack vista ni yang aku beli cdnya di kedai di parit raja nie. Crackya tak dapat diguna, so tinggal 14 days left untuk guna win ini.

7. Sesiapa ada penyelesaian untuk activation code pls email me. Aku dah try slmgr -rearm lepas tu masuk regedit set rearm kepada positif (1) tetapi tak boleh jugak.

8. Harapan aku nanti balik aku nakpi kedai member nak setelkan masalah ini.

No comments:

Post a Comment