Monday, April 21, 2008

-internet macam CIS-



Semalam aku punya la kalut sebab internet aku punya koneksi bermasalah.
Aku connect,15 minit lepas tu timed out.]
Lepastu kena off modem,then on balik baru buleh konek.
Lepastu berlaku perkara yang sama.. timed out.

aKu pun mula runsing dan tidak tentu arah.
Hati aku berkocak-kocakkan memikir.
Otakku berpusing2 merasakan ada yang tak kena.
Lalu tangan ku gapai keyboard kehitam-hitaman ini.

Aku tanya la kawan² .. cerita kat depa masalah aku.
80% kata aku ada masalah modem.
aku dah mula resah,sedangkan bil tak setel lagi,inikan modem problem.
aku cepat² telefon telekom,macam biasa la,
diorang terang panjang lebar, tapi takde content pentingpun.

sebelum aku tidur semalam,aku letak tangan kat dahi,sambil mikirin,
aku teringat suatu masa dulu aku mengalamai kejadian yang sama,
aku teringat,pada masa itu,line yang tak betul.

takpalah apa pun,
aku pun buatlah macam²,ping la flushdns la set DNS la apa kejadah lagi ntah yang telekom suruh.. diorang suruh sambung direct la apa bala la..
tapi tak buleh2..

esoknya aku ke kelas, aku beritahu Wan Zul tentang masalah ini,jadi aku nak pinjam modem.
lalu dia bagitau dia alami masalah yang sama sejak semalam.
aku terus tanpa ragu2 merasakan line yang bermasalah.

sekarang ni aku dok taip blog ni aku baru balik dari kelas.
aku test2 tenet dah ok.. dan wanzul punya tenet kat rumah dia pun dah ok.
aku tak berapa gembira sangat.
hihihi.

oleh itu
sebagai kesimpulan,
jangan bertindak terburu²... sekian

No comments:

Post a Comment