Saturday, September 10, 2011

Melawat syam bekerja dan permainan rakyat

Dua malam lepas satu rombongan telah diadakan ke Lau ayam kat kuala nerang, melawat Sham, dia kerja jadi pak guard kat situ. Perjalanan nak pergi ke sana sangat sunyi dan seram , hitam pekat, hutan tebal, yang ada cuma mini tar dan juga "orang-orang" di kawasan pokok getah.
Kami pergi dengan menaiki proton exora iqbal, yang mana elok pada asalnya... tetapi...

 ketika di dalam kereta..



Pasukan bersamamu telah tiba ke destinasi..

 Permainan rakyat bermula. Ingat lagi x permainan 5 10? Yang dulu2 kecil2 main kat kelas kafa.






Ni tangan paknon di mana kalau real kaler biru sebab asyik menjadi mangsa hahaha




 Ni la sham, pakgat lau ayam. Kerja senang ja, mai bagi ada ja kat sini. Akhirnya sham tertewas juga setelah bertubi-tubi menang nasib.

Kami lepak di tempat sham sampai lepas subuh, sesudah matahari terbit baru kami bergerak pulang. Tetapi, satu insiden yang tidak diingini telah berlaku ketika nak balik pulang ke rumah. Ketika di selekoh nak keluar dari tempat sham tu, kereta bal bertembung dengan sebuah motosikal ex5, milik pakcik yang nak pi motong getah. Eksiden itu merupakan salah pokok pinang yang berada di tepi jalan mini tar tersebut. Pakcik itu terlanggar side mirror kereta dan melelong lalu membelah pokok pinang dan jatuh ke dalam gaung yang tidak dalam, seperti parit ja. Kereta sham mengalami kerosakan kecil iaitu kemek di bahagian fender, dan pintu. Moto pakcik tu pula patang brek kaki dan tongkat. Tapi tiada kemalangan jiwa. Xda luka2. Cuma sakit2 sendi saja.

 Bahagian skirt terkeluar

Bahagian fender kemek

No comments:

Post a Comment