Monday, June 27, 2011

Cerita tentang lif di desa putra

Hai semua. Hari ni aku ingin bercerita tentang manusia-manusia yang kurang pandai menggunakan lif. Sudah lama pemerhatian dah aku buat, ada juga yang masih tak faham-faham. Kejadian ini selalu terjadi di kalangan penduduk warga asing di sini terutamanya Bangladesh. Nak turun bawah nak guna lif, tapi kenapa perlu tekan atas dan bawah. Bagi mangsa seperti aku ini, dok tingkat atas sekali. So kalau diorang nak turun, diorang tekan atas dan bawah. Jadi aku yang nak naik atas ni, sangkut² la tingkat demi tingkat. Tak terfikirkah diorang ini, lagi la makan masa kalau dok buat mcm ni. Sistem orang buat tu dah memang baik. First come first surf. Takda punya lif tu berhenti lepas tu turun bawah, lif tu mesti hantar aku dulu punya. Nak kata lift ni sibuk, selalu penuh tak juga. Selalu orang buat perkara mcm ni bila lift padat ja, so curi naik dulu lepas tu turun. Ni lif lengang elok ja. OK sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment