Tuesday, July 1, 2008

-interveiw-

nama saya muhammad alif shafiq bin arof.
saya berasal dari negeri kedah, dan masih menetap di kedah.
saya mempunyai 4 orang adik beradik.
ayah saya merupakan seorang pesara posmen dan ibu saya masih bekerja sebagai kerani.
abang saya pula bekerja di sebuah kilang di bayan lepas dan adik2 saya masih lagi bersekolah.
Saya mengambil jurusan elektrik dan elektronik di sekolah menengah teknik alor star.
Selepas habis saja spm, saya bekerja sebagai komputer maintanance di cybercafe selama 5 bulan.
Selepas itu saya sambung belajar di polimas dalam kursus diploma kejuruteraan mekatronik.
Dari situ saya banyak mengenali tentang elektrik dan mekanikal di dalam industri.
Pada semester 4, saya telah menjalani latihan industri di sebuah kilang di prai iaitu kilang frencken.
Dari situ saya belajar mengenali mesin dan cara kerja di kilang tersebut selama 6 bulan.
Saya duduk di bahagian mechatronik department (production) dan membuat assembly produk.
Saya juga telah belajar menggunakan mesin2 di situ, antaranya ialah horizantol bend saw machine.
Dengan ini saya telah dapat meningkatkan ilmu dan pengalaman serba sikit dan juga dapat mendisiplinkan diri.
Setelah tamat praktikal, saya bekerja sebagai part time worker di kilang permintex selama dua minggu sementara hendak masuk semester 5.
pada semester 6, saya telah membuat final projek yang bertajuk home advance security.

No comments:

Post a Comment